Sabtu, 5 April 2008

Kisah "Fortune Cookies"

Kisah "Fortune Cookies"

Baru-baru ini, saya ada singgah di tempat kerja kawan saya di salah sebuah bank tempatan di Puchong. Sewaktu menunggu dia selesai melayan pelanggannya, saya ternampak "Fortune Cookies" untuk pelanggan bank berkenaan di meja kopi tempat saya menunggu. Setelah di dipelawa oleh kawan saya, tanpa segan silu.....hihihihi...saya pun mengambil "Fortune Cookies" itu.




Rasa "Fortune Cookies" nie macam rasa kuih kapit. Saya bukan teruja sangat dengan rasa "Fortune Cookies" nie . Saya sebenarnya teruja dengan "tilikan" yang terdapat di dalam biskut ini. Setiap "Fortune Cookies", ada ramalan atau tilikan apa yang akan berlaku pada orang yang makan biskut nie. Saya bukan lah orang yang percaya dengan tilikan atau ramalan yang akan berlaku pada masa hadapan, cuma saya suka tengok apa yang ditulis. Itu saja. Perkara yang berlaku pada kita adalah segalanya kuasa Tuhan dan ketentuanNYA dan bukan "kuasa" "Fortune Cookies" ni.






"Fortune Cookies" ini diperkenalkan oleh kaum cina kepada masyarakat kita. Mungkin keunikan bagaimana ianya "dipersembahkan" membuatkan ia lain dari yang lain. Saya ada juga mencari cara-cara nak buat "Fortune Cookies" nie. Puas tanya rakan kaum cina yang lain. Tak seorang pun tau buat.. hihihi.... Ada tak diantara pembaca blog saya yang tahu?



Tiada ulasan: